mgr Piotr Okas
dyżury: czwartki 14:45 - 15:30
PROWADZONE KURSY:
Fonetyka
Historia języka angielskiego z elementami gramatyki historycznej
Gramatyka praktyczna
Wstęp do językoznawstwa
Fonetyka korekcyjna (Remedial Pronunciation) dla studentów programu Erasmus+
WYKSZTAŁCENIE UCZELNIA: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
OKRES: 1982-1988 UZYSKANY STOPIEŃ NAUKOWY: magister filologii angielskiej DYSERTACJA: „Lingwistyczne teorie zmian dźwiękowych”
ZAINTERESOWANIA NAUKOWE
- fonetyka i fonologia,
- historia języka
- fonodydaktyka
- interferencja językowa
UDZIAŁ W KONFERENCJACH, SYMPOZJACH
- 2009, 3rd International May Conference on English Studies w Krakowie, Kraków, Prezentacja (wspólnie z Anita Buczek-Zawiła): „Must learning of L2 necessarily mean unlearning of L1”.
- 2007, 2nd International Conference on Teacher Education, Hiszpania, Cuenca, Prezentacja (wspólnie z Anita Buczek-Zawiła): “Second language Interference: Does it feed or does it bleed?”
WYKŁADY GOŚCINNE
- 2018 Levinsky College of Education, Tel Awiw (Izrael)
- 2016 Universidad de Castilla – La Mancha, Cuenca (Hiszpania)
- 2015 Istanbul Universitesi, Stambuł (Turcja)
- 2014 Orta Doğu Teknik Universitesi, Ankara (Turcja)
- 2013 Marmara Üniversitesi, Stambuł (Turcja)
Moskiewski Państwowy Uniwersytet Pedagogiczny, Moskwa (Rosja)
Panepistimo Kritis, Rethymnon, (Grecja)
Panepistimio Kuprou, Nikozja (Cypr)
- 2012 Aristoteleio Panemistimio Thessalonikis, Saloniki (Grecja)
Universidad de la Laguna, Teneryfa (Hiszpania)
- 2011 Orta Doğu Teknik Universitesi, Ankara (Turcja)
Universidad de Almería, Almería, (Hiszpania)
Universidad Complutense de Madrid – CES Don Bosco, Madryt (Hiszpania)
- 2010 Károli Gáspár Református Egyetem, Budapeszt, (Węgry)
Panepistimo Kritis, Rethymnon, (Grecja)
- 2009 Vilniaus Pedagoginis Universitetas, Wilno (Litwa)
La Sapienza – Università di Roma, Rzym (Włochy)
- 2008 Istanbul Universitesi, Stambuł (Turcja)
- 2007 Panepistimo Kritis, Rethymnon, (Grecja)
Universidad de Granada, Granada (Hiszpania)
Universidad de Castilla – La Mancha, Cuenca, (Hiszpania)
PUBLIKACJE
- wspólnie z Anita Buczek-Zawiła “Changing patterns in English pronunciation handbooks: 50 years of evolution”. W: Time and temporality across disciplines and methodologies. Red. Paweł Hamera & Artur Piskorz, Wydawnictwo Naukowe UP, Kraków 2023; s. 38-76.
- wspólnie z Anita Buczek-Zawiła – recenzja How much wood would a woodchuck chuck? : English pronunciation practice book, Mańkowska, M. Kłoczowska, wydawnictwo Konsorcjum Akademickie, Kraków-Rzeszów-Zamość 2009 W: Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica. – 2015, Z. 5, s. 139-143
- „Must learning L1 mean un-learning of L2?”, w Misztal, M. and Trawiński, M. (eds.) Current Issues In English Studies, Wydawnictwo UP Kraków, 2009, 125-132. ISBN 978-84-7271-583-8
- wspólnie z Anita Buczek-Zawiła, „Second Language Interference: Does it Feed or Does it Bleed?”, w Ramos Gay, I; Moya Guijarro, A. J. and Albentoza Hernandez, J.I (eds.) New Trends in English Teacher Education (Linguistics, Literature & Culture), Ediciones de la Universidad de Castilla-La Mancha, Cuenca; 2008, 137-148. ISBN 978-84-8427-653-1
- “Teaching English pronunciation to Polish students” W: Studies in Teacher Education: language, literature, and culture / ed. Mariusz Misztal, Mariusz Trawiński; Kraków : Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2005, S. 121-126
- „Język angielski : gramatyka szkolna” (wspólnie z Mieczysław Lechowski, Mariusz Misztal); Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2001, s. 270.
FUNKCJE W INSTYTUCIE
- Opiekun indywidualny praktyk pedagogicznych na I stopniu studiów
- Opiekun II roku studiów niestacjonarnych I stopnia
PROJEKTY ZEWNĘTRZNE
- Warsztaty dla uczniów małopolskich szkół średnich w ramach projektu „Małopolska Chmura Edukacyjna– nowy model nauczania”, obszary: Język Angielski Zawodowy, Język Angielski Ogólny
- Warsztaty dla uczniów z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 w Brzesku w ramach Dnia Języków Obcych
- Udział w Nocy Anglistów w latach 2021- 2023
- Udział w Dniu Otwartym Uczelni w latach 2019-2021